FANDOM

Konversation
Konversation - ikona

Konversation –  klient IRC przeznaczony dla środowiska graficznego KDE, będący na licencji GNU General Public License. Program został napisany w C++ przez The Konversation Team. Najnowsza wersja, 1.5, została wydana 15 stycznia 2014.

Konversation umożliwia prowadzenie rozmów w wielu sieciach w jednym czasie. Można się do nich podłączyć używając zarówno IPv4, jak IPv6. Obsługuje bezpieczną transmisję danych przez SSL. Obsluguje też kodowanie UTF-8, kolory i różne style formatowania w wiadomościach. Posiada przyjazny użytkownikowi interfejs i zrozumiałe, przetłumaczone menu konfiguracyjne, umożliwiające skonfigurowanie wyglądu, powiadomień, logowania, aliasów, automatycznej zamiany w wychodzących wiadomościach, ignorowanych użytkowników i innych zachowań klienta.

Ciekawostki Edytuj

  • Konversation obsługuje graficzne emotikony, jednak ta możliwość nie jest oficjalnie wspierana i nie jest pokazana w preferencjach. Można ją włączyć poprzez edycję pliku ~/.kde/share/config/konversationrc i dodanie do niego kodu w stylu:
[Themes]
EmotIconTheme = Default
EnableEmotIcons = true
W przypadku zastosowania powyższego kodu zostanie użyty zestaw emotikon ustawiony w ustawieniach środowiska graficznego. Aby użyć innego należy zamienić Default na nazwę zestawu.
Należy zauważyć, iż graficzne emotikony nie są kopiowane wraz z tekstem (w ich miejscu znajduje się pustka).

Linki zewnętrzne Edytuj